Är jag egentligen kommunist?

16 Mar

Den 24 – 28 september 2009 hade jag mailkonversation med företrädare för forumet Nordisk.nu. De hade inledningsvis nicken Legatus och Aurvandil. När inlägg senare undertecknades med förnamn, sade dessa mig ingenting. Det finns t ex många som heter Daniel i Sverige.

Mot denna bakgrund söker Expo, Expressen och IRM kleta naziststämpel på mig. Expressen lyckades även antyda en koppling till massmördaren Breivik.

Jag är så naiv, att jag tror på alla människors lika värde (eller mer rättöversatt värdighet). Därför strävar jag att bemöta alla medborgare vänligt, utan hänsyn till ras, hudfärg, religion, sexuell läggning, politisk uppfattning o s v. Detta är för mig ganska obekvämt, för jag får bara visa medmänsklighet mot dem, som den politiska korrektheten godkänt och jag får bara skriva i av dem godkända media om jag inte skall drabbas av fördömanden.

Är jag egentligen kommunist?

Under flera år sökte jag rättvisa för Hugo Gjersvold, som enligt mitt förmenande helt orättvist dömdes till livstids straffarbete i samband med den s k Enboms-ligan i Boden 1952. Hugo Gjersvold var kommunist.

Jag engagerade mig även för rättvisa åt kommunisterna Fingal Larsson, Lilian Ceder och Artur Karlsson. Jag samverkade med åtskilliga personer ur dåvarande VPK under flera år. Jag gav råd och skrev inlagor inför överklaganden.

Vidare skrev jag boken ”Livstidslögnen”, som är en ”vitbok” för Hugo Gjersvold och hans ödeskamrater.

Borde media inte hänga ut mig som kommunist?

