Nya tider – Wikipedia

15 Feb

I år fyller jag 70. Före 2010 har jag aldrig beskyllts för nazism, rasism eller främlingsfientlighet. Jag är gift med en kvinna från Sydostasien och har en utlandsadopterad dotter. Jag skrev att jag är en stolt rasist för att jag avskyr kvinnlig omskärelse, barnäktenskap, tvångsäktenskap, bärandet av iögonfallande religiösa symboler, skammord, hängning av homosexuella och balkonghoppning med mera. Om det gör mig till rasist så är jag väl det. Med förkastande av de avarter, som ovan redovisats, låter jag mig hellre kallas rasist, än att understödja dessa människofientliga aktiviteter.

Jag står för varje individs egenvärde och tillönskar alla utan hänsyn till härkomst framgång i livet.

Så upprepat beskylld att vara rasist måste jag med Stagnelius ”adla tvånget till frihet”.

Nu har Wikipedia valt att utpeka mig som rasist. Det Nirma Nervish http://nordicdervish.wordpress.com/ fattat kommer tydligen redaktionen för Wikipedia aldrig att begripa. När jag sökte rättelse blev jag utspärrad.

Jag får väl sluta med en ganska måttligt upphetsande deklaration: Jag har inte varit eller är inte nazist eller rasist.

Citat Per Albin Hansson, statsminister (S): Varför skall vi i en stund som denna vara jävliga mot varandra? (Juni 1941).

 

 

 

