Konstgjord nazist

4 Feb

Jag har sedan unga år varit en uttalad antinazist, men nu har Aftonbladet och Bosse Schön gjort ansträngningar för att sätta nazistämpel på mig. Det kommer inte att lyckas, för under mina 70 levnadsår har jag mött tusentals människor och inga av dem har kallat mig nazist. Det är först nu som enskilda journalister försöker sig på att skandalisera mig.

I åsikts- och yttrandefrihetens förlovade land är det förbjudet att yttra en åsikt som avviker från det ytliga politiskt korrekta tänkandet.

Om jag skriver att jag hårdast tänkbart fördömer SS och andra naziorganisationers folkrättsbrott och den bestialiska Förintelsen, måste jag i fortsättningen hävda att Waffen-SS soldater var odugliga och stred dåligt. Annars anses jag hylla nazismen,

När jag om en demonstration i Stockholm sade att den var ganska provokativ, onödig och dum, skrev Aftonbladet att jag “hyllade nynazistmarschen”.

Sådant är mediaklimatet i Sverige.

