Medialögner

10 Nov

Läsförståelsen inom svenska media verkar problematisk. Jag hade en twitterkonversation, som Aftonbladet uppsnappade. De gjorde en intervju med mig, där jag framhöll att jag inte stödjer Svenskarnas parti. Citat ur Aftonbladet 15 september 2013:

Du ser inget problem med att det är ett nazistiskt parti som du stöttar?
– Jag stöttar ingenting. Jag bedriver inget stöd för nationaldemokraterna eller Svenskarnas parti. De får sköta sig själv. Men gör de en bra grej så ska de ha en honnör för det.

Syftar du på demonstrationen i Stockholm i går?
– Den har jag inga synpunkter på. Eller jag kan ha synpunkter på den. Jag tycker att det var ganska provokativt och dumt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17474299.ab

Trots att jag ovan klart uttalat att jag inte stödjer Svenskarnas parti, väljer Aftonbladet att sätta denna rubrik.

Sd-ledamot stöttar Svenskarnas parti

Finns det något annat ord än lögn för Aftonbladets beteende?

Sedan kopierar andra media och bygger på ”skandalen”. Rekordet tas av Sveriges Radio:

Nynazistiska Svenskarnas partis demonstration i Stockholm i lördags uppskattas av riksdagsledamoten Stellan Bojerud (SD).

Vi har sett ovan att jag inför Aftonbladet sade att jag tyckte SvP:s demonstration var ”ganska provokativt och dumt”.

Hur kan Sveriges Radio få det till att visa uppskattning?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5646506

Ett svar to “Medialögner”

  1. matspp 10 november, 2013 den 06:40 #

    Kan bara säja Aftonblaskan är på väg nedåt sedan länge .
    Skulle redan varit i fritt fall om de inte fått stöd via skattsedeln.
    De kommer i vart fall gå i kk på sikt.
    Köp inte smörjan så går det snabbare )))

Kommentarer inaktiverade.

