Ännu ett förlorat område

14 Aug

Det kom ett förtvivlans mejl till samtliga kommunfullmäktige i Sundbyberg:

 

När ska folk vakna!!


Vad är det som händer med Rissne? Jag som har trivts så bra här. Nu är det Stök i centrum vardag som helgdag, cross och mopeder på dygnets all timmar. Folk som bott och trivts här länge, dom flyttar. Grönområden ska bebyggas och allt blir sämre för oss boende. Det är inte längre det mysiga och gröna Rissne som var så familjevänligt. Våra barn är inte trygga längre. Inbrott i cykelrummet förra veckan, min sambos cykel stulen, barnens var ju kvar iaf.

Ungdomsgäng på gården som lämnar skräp och fimpar där barnen ska leka. Vem ska lyssna?? Vem ska ta ansvar och styra upp detta? Vi hinner flytta innan dess…

Många av våra vänner och bekanta har flyttat till Ursvik… Med det är inte tillräckligt långt bort från problemet. Ska vi lösa det eller ska man flytta ännu längre bort? Jag vill inte bo där invandrargäng härjar på kvällar/nätter. Jag vill inte bo där några gäng härjar alls. Men i Rissne är det ett invandrarproblem!!


Ni som säger att det inte är det ljuger, eller vet inte för ni bor inte där problemen finns. Jag ser gängen/killarna/ungdomarna i centrum varje kväll, det är det sista jag ser och hör innan jag somnar på kvällen.


Jag har nattvandrat, öppnat grupper och vad hjälper det?!! Det är inte vi engagerade föräldrar som har våra tonåringar i centrum!!

Det var inte så här för 10 år sedan. Snart vill ju ingen ens flytta hit!
Sundbybergs kommun måste vakna!!

Besviken och arg ser vi oss om efter annat boende!

____________________

Kommentar: Av de boende i Rissne har ca 54% utländsk bakgrund. För några dagar sedan brann fem bilar i Rissne.

