Det är synd om romerna

27 Dec

AFTONBLADET:  ”Som det ser ut nu kommer Moderaternas förslag om att förbjuda organiserat tiggeri bara att försvåra romernas näringsverksamhet och slå mot den romska familjestrukturen.”

Romernas näringsverksamhet?

__________________________________________

Jag har blott två romer i bekantskapskretsen. Den ena är socialsekreterare och den andre är kock. En rom sökte medlemskap i SD, men fullföljde inte detta p g a flyttning från kommunen.

2 svar to “Det är synd om romerna”

  1. Rune 28 december, 2012 den 07:55 #

    Test

  2. Rune 28 december, 2012 den 08:06 #

    Har testat, tydligen går det att kommentera.
    Jo, a propå romer så har jag just läst ut en bok som jag tog ut ur min bokhylla. Det var min andra läsning på kanske trettio år.
    ”Zigenare” av Ivar Lo Johansson
    Han sökte upp zigenarna i Frankrike och Ungern och slutligen i Sverige i början på trettiotalet. Och sedan igen i Sverige i början på femtiotalet.
    Han skildrar dem precis som de är och som han upplever dem. På den tiden fanns det ju ingen PK-anda så man får ju till livs historien om dem utan förskönande omskrivningar.
    Han har en viss sympati för dem utan att därför förtiga deras dåliga sidor.
    Mycket intressant bok!

Kommentarer är stängda.