Mopsen´s blogg har upphört

31 Okt

Mopsen´s blogg innehöll gamla inlägg med en del tankar, som jag under de gågna åren har distanserat mig från. Där fanns formuleringar, som kunde misstolkas eller förvanskas.

Jag är normalt en frispråkig människa, vilket är en negativ egenskap i dagens Sverige. Rollen som riksdagsledamot för Sverigedemokraterna motiverar återhållsamhet i fråga om sättet att uttrycka sina tankar och åsikter.

Med fotot av ångfregatten Jylland vill jag främst visa upp Danmarks röd-vita flagga. Jag har alltid känt ett glatt sinne, då jag vistats i Danmark.

En god vän karaktäriserade svenskarna som ”Nordens preussare” – stela och övernitiska. Som exempel på detta pekade han på det gentemot övriga Europa extremt många trafikskyltarna. Danmark är ett leende land, där polisen vet att vid behov bruka batong.

Mopsen´s blogg har upphört, men Mopsen (SD) håller ännu styrfart.

5 svar to “Mopsen´s blogg har upphört”

  1. Pettersson 12 november, 2012 den 03:44 #

    Det blåser friskt Stellan så jag tror nog det går att komma upp en bra bit över styrfart och du vet väl att en sjöman ber inte om medvind – han lär sig segla!

  2. Olli Rein 12 november, 2012 den 04:59 #

    Välkommen tillbaka till det illustra sällskapet på Nätet, Stellan! Du har varit saknad! Men nu är ordningen äntligen återställd. Föreställningen kan börja!

  3. Maja Dacke 17 november, 2012 den 10:58 #

    Äntligen fick mysteriet med den försvunne Mopsen sin förklaring. Tack och lov!

  4. illvilligabloggen 27 december, 2012 den 01:42 #

    Mopsen trivs uppenbarligen i Danmark -det gör jag också ….har mopsen möjligen
    tänkt på att den sk bloggvärlden ,verkar vara mycket vänligare i Danmark än i
    Sverige -både inläggen och särskilt kommentarerna ….så jag kan faktiskt
    föreställa mig att SD för det mesta inte är allt för glada åt en del sk fria
    SD vänliga bloggar som finns -med inläggen och kommentarerna där -rätt
    hatfyllda eller hur,,,så motverkar dom bloggarna fast dom knappast inser det
    själva SD -sak och glädjer nog inte SD alls -gör bara partiet en björntjänst
    faktiskt….

  5. GAD 27 december, 2012 den 06:35 #

    En liten omgruppering kanske mopsen ? lite danskt gemyt? i den svenska bloggvärlden
    och på mopsens nya sida ,gissar att den här sidan kommer att fungera förträffligt
    framöver .

Kommentarer inaktiverade.

